Photobucket" border="0" alt="Bloggtitel">

Gråt, glass och blommor.

Läser en kurs om genetik och genteknik och det är så himla intressant, men precis som under kemin är det nu jag verkligen märker vilka luckor jag har efter att inte ha gått natur på gymnasiet. Man sitter och lyssnar på en föreläsning om något och förstår inte ens grunderna av vad människorna pratar om. Det är tufft. Jag vet att allt handlar om att bara tough it up och läsa satan på fritiden och inför föreläsningar och labbar, men som sagt- det är inte kul på något plan. Sen lider jag ju också av duktig-flicka-syndromet så när andra bara kan skaka av sig pluggskit låter jag det fylla upp hela mig tills jag inte vet vart jag ska ta vägen. Började tillochmed lipa för några dagar sen när jag satt hemma och skrev labrapport med en massa beräkningar och shit ( nåt annat jag inte heller har gjort sen kemin och alla fasansfulla enhetskonverteringar). Ioförsig är det nästan okej eftersom jag ju aldrig förstått mig på mattelogik. Att biologin kruxar går däremot beyond lipa och rakt in i mitt "fanfanfan, vad gör jag här-centrum", tills jag kommer ihåg att jag ÄR bra, att allt inte är lätt och att jag inte är en korkad människa för att jag ber om hjälp. 

Och oui mes amigos- något som däremot är kul är True Blood som var fantastiskt igår! Vi är några stycken som samlas varje måndagskväll, är onyttiga och trånar efter Bill (ja, inte Fredrik då, men han får ju Sookies korta shorts för tusan). Igår käkade vi glass i mina fina glasskupor och för några avsnitt sen förvandlade vi kvällen till ett cocktailparty. Nice!
Mitt bord är konstant dammigt och jag har möblerat om minst två gånger mellan bilderna, och drygt 500 sen dess. Bilder kommer snart på mitt vattenhål i Uppsalas mögligaste hus!





Något jag också är glad över dagar som dessa är att alla mina blommor blommar samtidigt = uppmuntring10!







Kommentarer
Postat av: haniini

Fina bilder ^^

2008-11-28 @ 23:56:24
URL: http://haniinidevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0