Photobucket" border="0" alt="Bloggtitel">

Happy sunday.

Yo! Idag har varit en bra dag. Ali kom över för att plugga, vilket vi gjorde i ca en kvart (han aktivt, jag inte så värst), sen gick vi till Waynes och tog en fika istället. Bra substitut! Jag käkade en morotskaka med argumentet att morotsbitarna var så nyttiga att resten av kakan blev det också, right?! Efteråt hängde jag med honom till hans crib där vi hade hämningslöst sex...nej, vi tittade på grejer på hans dator, han skröt om en massa filmoriginalgrejer han fått den jäveln och sen gav han mig två nummer av Vice! Gulle! Han hade sett det mexikanska numret, tänkt på mig (jag kan inte för allt i världen komma på varför) och beställt dubbla nummer, fick dubbelt upp av två nummer istället så nu har jag att läsa. Sweet! En till grej jag kan göra istället för att plugga behövs alltid. :)



Och åh! Jag måste ju visa grejerna jag fick av mormor, älskar fulsnygga burkar och grejer:
Pepparkaksburk goes jugend, tom på pepparkakor men full av nostalgi!
Det bästa är alla småbilder runt om:


Gubbe dricker kaffe med en Toulouse-Lautrec-målning i bakgrunden, wunderbart! Haha


Fin gammal burk, numera sybehörsburk, med en nederländsk/belgisk målning på varje sida.


Favoriten: glad kille med luta av Frans Hals!


Knappask. :) Jag älskar knappar!


Gullig ask jag hittade i Lillstugan, vi brukade lägga smycken i den när vi var små.


I låg ett fint sjalspänne och en liten plastgrej:


Mammas skor från jag vet inte när, gick runt i dom när jag var typ sju år och ville att mina fötter skulle växa så dom passade. Dom passar nu! Lite smutsiga men jag tänker spatsera till skomakaren nån vacker dag och se om man kan fixa till dom, annars tycker jag om dom bara ståendes i rummet. :)


Nu ska jag vara supertjejig och kolla på The Notebook med glass och hallon som sällskap!
Kärleken, den kärleken!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå, vad fina saker och skorna var underbara.. det lönar sig att rensa dödsbon innan någon har dött förstår jag :)

2008-08-24 @ 23:40:55
URL: http://younglust.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja förskottsarv is the shit haha!

Du skulle sett min min när jag övertygat sa att skorna skulle vara kvar i Lillstugan och mormor bara "naaaa, det tror jag då inte" innan jag gick in, letade i evigheter och sen hittade dom i en liten grön bänk med ett sånt där fällock- seger! :)

2008-08-25 @ 00:49:51
Postat av: Lisa

Jag vill inte gärna tro att jag är en missunnsam person, verkligen inte! Men visst sved det till en aning i hjärteroten då jag såg den lilla fina asken med spännet i.

Det är ok ibland att vara tjetig och kolla på the Notebook - om inte annat så för att bli lite lagom uppkåtad av fina sexscenen (eller lipa ögonen ur sig på slutet) PUSS

2008-08-25 @ 10:08:11
URL: http://ligus.blogg.se/
Postat av: Rözti

Herregud vad FINA de var! Vill sno alla från dig ju! Sybehörsburken och rosburken var så fina att det finns inte.

Och the notebook...åh. Min kompis Mia har inte sett den så jag ska visa den för henne och ta hennes notebook-oskuld. Gosling är så JÄVLA HET.

2008-08-26 @ 15:03:19
URL: http://beccolita.blogg.se/
Postat av: Elin

Lisa: Den är så söt, och jag blev så glad när mormor bara "ta allt ni vill ha!", och the notebook...den är så BRA!



Becca: Jag älskar grejer som man egentligen inte behöver men som är så fina att man hittar plats åt dom ändå! :) Gosling är fantastisk, jag blir kär i honom varje gång jag ser filmen, nästan som Leo och Titanic!

2008-08-27 @ 23:47:45
Postat av: Linnéa

den randiga burken var väldigt snygg i blått också! jag gillar verkligen gamla burkar. mannen med toulouse-lautrec är ju underbar!

2008-10-11 @ 20:02:36
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0