Photobucket" border="0" alt="Bloggtitel">

Jag bedömer djur, del 2.

I motsats till det äckliga nejonögat måste orangutangen vara det absolut vackraste/mest medlidandeframkallande djuret nånsin, och var det så att nån sa till mig att "nu Elin får du inte vara människa längre utan du måste välja ett djur, vilket djur som helst, och sen när du valt det måste du vara det resten av livet" så skulle jag lätt valt orangutangen. Trots att jag, när J tyckte det skulle vara roligt att fråga mig en massa freudianska frågor, helt utan självdistans sa att djuret jag nog ser mig som är en flodhäst- nån som de oinvigda tycker är jävligt lat men som experterna vet är ett av världens farligaste djur (som kuriosa kan nämnas att han kom fram till att jag var en helt likgiltig person utan tro på någonting, bara för att jag när han beskrev ett kolsvart rum med ett oidentifierbart ljus i helt logiskt såg ljuset som en lampa istället för hopp som han. Självklart sa han detta mycket diplomatiskt eftersom han till skillnad från mig faktiskt är diplomatisk), Men för att återgå till le point, att vara lagom smart, svinga sig runt i träden och käka frukt på Borneo skulle nog vara ganska chill. Iallafall om människan inte fortsatte som den gör och alla människoapor inte bara dogdogdog som flugor...för att kunna slappna av som art idag måste man väl vara en manet, men hur kul verkar det?
MEN bortsett från att de knappt finns mer så är orangutangen det bästa djuret (och några ska jag väl hinna rädda?!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0