Photobucket" border="0" alt="Bloggtitel">

Framgångsrecept.

Jag har kommit på hur jag ska klara nästa termin utan krångel och med minsta möjliga ansträngning. Det låter väldigt avancerat men da knep är att jag ska börja käka frukost igen. Löjligt enkelt. Kruxet är bara att jag inte gillar att äta på morgonen, men man kan inte bara göra saker som man gillar här i världen + att jag identifierat frukost som den enda gemensamma nämnaren under alla flytter då jag faktiskt varit en jäkel i skolan. Ja, frukost och disciplin då, men det låtsas jag inte om.
Frukosttraditionerna har varit många- när jag var liten var det bara havregrynsgröt, sen när jag blev äldre och tydligen förlorade förmågan att smälta fibrer blev det mannagrynsgröt och efter det åt jag bara ostmackor med apelsinmarmelad på ( osten, inte under). Nu är det A-fil och müsli som gäller, gott!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag fattar inte varför man har marmeladen på osten...då trillar ju allt bara av...har man marmeladen underst så funkar den ju som ett klister.. Osmart Elin!

2008-08-20 @ 14:38:17
URL: http://younglust.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha! Men grejen var nog att jag ville SE marmeladen (man äter ju med ögonen också, hohoho) för lägger man den under syns den ju bara lite äckligt genom osten, plus att det faktiskt smakar bättre!

Btw, jag är och har nästan alltid varit fysiskt kapabel till att hålla en smörgås horisontellt under en hel måltid- det du! ;) Haha

2008-08-20 @ 15:17:41
Postat av: Linda

Jag har ju lite problem med det där med att hålla smörgåsen, jag har ju ofrivilliga ryckningari handen, måste dunka den mot bröstet hela tiden och då flyger ju lätt osten av och kladdar ner haklappen som jag också brukar ha....och det är dyrt med haklappar.

2008-08-20 @ 17:16:10
URL: http://younglust.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja jag förstår det, då kan det ju vara lättast att ha marmeladen underst så den inte flyger av och hamnar överallt hela tiden.

2008-08-20 @ 17:21:46
Postat av: Becca

Vilka problem ni har med mackorna brudor. Det är ju bara O´Boy som gäller på morgonarna ju! Kanske också en macka men då ska det helst vara en två centimeters tjock leverpastejskiva på. Dregel dregel.

2008-08-20 @ 17:42:11
URL: http://beccolita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0